The Explorer: Nå ut i verden med næringslivets «Tinder»

The Explorer er Norges digitale utstillingsvindu og eksportkanal for grønne og bærekraftige løsninger.

The Explorer søker å utvide og forsterket bildet av det unike og attraktive med Norge som havnasjon, gjøre innovative norske løsninger mer synlige i det internasjonale markedet, og koble utenlandske aktører med norske løsninger.

– Kall det gjerne et «Tinder» for næringslivet, sa statsminister Erna Solberg under lanseringen. 

Havnæringenes internasjonale konkurransekraft styrkes gjennom å bygge Norge som merkevare og som pioner innen havrommet.

For å løfte bedrifter som ønsker å styrke sin posisjon, og å ta i bruk mulighetene i Merkevaren Norge og The Explorer, tilbyr Innovasjon Norge også workshop i strategisk posisjonering til vekstbedrifter innen havnæringen. Ta kontakt med innovasjonsrådgiver Bente Syversen for mer informasjon.

The Explorer er en del av Merkevaren Norge, og består i tillegg av flere ulike verktøy, inkludert et Brand Centre med designelementer, historier om Norge og bilder, Visit Norway, Invest in Norway, og globale vekstprogrammer. 

Enkel registrering

Bedriftene registrerer kostnadsfritt sine løsninger på TheExplorer.no

Alt som trengs for å registrere løsninger er å fylle ut 3-400 ord i et skjema, det er ingen tidkrevende søknadsprosesser. 

Hva kan The Explorer bety for bedriftene?

  • Økt synlighet internasjonalt – mulighet for økt salg.
  • Plass i Innovasjon Norge og norske ambassaders markedsføring av Norge i utlandet.
  • Gratis og proff presentasjon av bedriftens løsning

Hva kan registreres på The Explorer?

  • Løsningen må være grønn (en teknologi, produkt eller prosess som er bedre for miljøet enn det som brukes i dag).
  • Løsningen må levere på ett eller flere av FNs bærekraftsmål. 
  • Bedriften må etterleve god forretningsskikk

Les mer her.

The Explorer er utviklet av Innovasjon Norge, i samarbeid med næringslivsaktører.